Selasa, 3 Ogos 2010

Apakah Kekuatan & Keupayaan Anda?


Jawab soalan-soalan di bawah dengan sejujurnya dan isikan markah antara 1 hingga 10 di tempat kosong. No 1 jika kurang tepat dengan anda dan no 10 jika sangat tepat dengan anda.
___ Saya lebih mudah maju ke depan dan membuat keputuan dalam situasi penting
___ Keluarga, rakan-rakan dan pekerja akan cari saya untuk selesaikan segala masalah
___ Saya melakukan kerja dengan baik tanpa di awasi atau di suruh
___ Saya berfikir dengan baik dan fokus dalam menjalankan tugas
___ Saya berkebolehan untuk memuaskan hati pelanggan
___ Saya lebih suka menyiapkan tugasan tanpa pedulikan bagaimana rupa saya. Hasil tugasan lebih penting dari imej saya
___ Saya percaya dengan firasat bisnes saya dan mampu untuk laksanakan idea bisnes saya walaupun orang lain meragui saya
___ Saya yakin saya boleh menjual produk / perkhidmatan saya dengan baik dari orang lain
___ Saya boleh melihat kebaikan dalam sesuatu situasi dan mengambil peluang di atas situasi tersebut untuk kebaikan bisnes saya
___ Saya mempunyai tabungan kewangan yang mencukupi, sekurang-kurangnya unruk membayar bil selama 6 bulan

____ (Jumlahkan semua markah anda)

Kurang 50 :
Belum bersedia untuk berniaga. Jika anda dah berniaga, anda perlu mencari orang yang boleh membantu anda
51-70 :
Anda mempunyai ciri-ciri keusahawanan. Tetapi lebih baik cari pengalaman dulu untuk seketika. Jika anda dah berniaga, anda perlu dalami lagi ilmu perniagaan
lebih 71 :
Anda boleh menjadi usahawan berjaya

Master: kenalpasti kekuatan dan keupayaan anda yang mana anda boleh gunakan untuk memajukan bisnes anda dan baiki kelemahan anda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan