Khamis, 10 Mac 2011

5C: Faktor yang dinilai sebelum meluluskan pinjaman



Sebelum memutuskan untuk meluluskan pinjaman, bank ataupun badan yang memberi pinjaman akan menilai aspek 5C, iaitu:

1. Capacity (keupayaan)
Bank / pemberi pinjaman akan melihat keupayaan perniagaan untuk membayar balik pinjaman seperti jadual yang telah ditentukan. Mereka akan melihat sejarah kewangan perniagaan. Jadi, pastikan rekod kewangan anda 'cantik'.

2. Character (prinsip & reputasi)
Bank / pemberi pinjaman akan memastikan bahawa mereka memberi pinjaman kepada perniagaan yang mempunyai reputasi yang baik. Mereka juga melihat kepakaran & pengalaman anda dalam bidang perniagaan. Selain itu, segala hutang anda turut 'dinilai'.

3. Capital (modal)
Bank / pemberi pinjaman akan melihat berapa suntikan modal anda ke dalam perniagaan. Lebih banyak modal yang disuntikkan, bermakna lebih cerah peluang untuk meluluskan pinjaman. Bagi Bank / pemberi pinjaman, suntikan modal adalah pengukur kepada dedikasi & komitmen anda terhadap perniagaan.

4. Collateral (penjamin)
Sesetengah bank / pemberi pinjaman akan melihat unsur-unsur 'keselamatan' dan jaminan yang mampu dibuat oleh anda. Ada kemungkinan, mereka akan meminta cagaran terhadap pinjaman yang akan di buat. Cagaran biasanya dalam bentuk hartanah.

5. Conditions (tujuan pinjaman)
Bank / pemberi pinjaman akan mengambil kira apakah tujuan pinjaman di buat serta trend pasaran dalam industri. Perkara ini hendaklah diceritakan dalam kertas kerja pinjaman beserta dengan fakta yang benar.

Master: untuk lebih selamat, anda perlulah menghantar kertas kerja kepada sekurang-kurangnya 3 bank & pemberi pinjaman. Anda perlu dapatkan seberapa banyak maklumat tentang kriteria memohon pinjaman.

12 ulasan:

  1. saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

    BalasPadam
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman automatik, pinjaman pertanian, pembelian pinjaman dan penjualan, pinjaman pelaburan atau pembiayaan projek? Kami menubuhkan sebuah institusi pemberi pinjaman negara untuk memberi sokongan kepada syarikat awam dan syarikat sektor swasta serta individu. Ini adalah untuk menyokong status kewangan di seluruh dunia. Untuk mendapatkan pinjaman hari ini, kami memberi jaminan bahawa tawaran terbaik adalah kebahagiaan kami. Keutamaan Kami menawarkan pinjaman kepada bahagian-bahagian yang berlainan di dunia. Asia, Australia / Oceania, Eropah, Amerika Utara, Amerika Selatan dan Afrika, Antartika. Hubungi kami untuk maklumat lanjut
    hubungi RUMANA J LOAN Dari melalui E-mel: rumanajloanfirm@gmail.com
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) tempoh pinjaman: ...............
    10) sebab untuk pinjaman: ...........
    11) adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    Best Regard

    BalasPadam
  3. Selamat siang pak / nyonya

    Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



    LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
    ================================
    * Pinjaman Komersial.
    * Pinjaman pribadi.
    * Pinjaman Bisnis.
    * Pinjaman Investasi.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pinjaman Akuisisi.
    * Pinjaman konstruksi.
    * Pinjaman Kartu Kredit
    * Pinjaman Konsolidasi Utang
    * Pinjaman bisnis dan lainnya:

    Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

    elizebethisaac@gmail.com

    Terima kasih

    kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

    BalasPadam
  4. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam
  5. Nama saya adalah Aditya Aulia. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat apabila rakan saya memperkenalkan saya. untuk Ibu pada mulanya saya fikir ia masih akan menjadi permainan yang sama yang saya terpaksa memaksa diri saya untuk mengikuti semua proses kerana mereka tiba di kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan kerana permintaan melalui proses yang saya dapat memperoleh pinjaman 350 juta dalam akaun Bank Central Asia (BCA) ) Saya sentiasa berjaga-jaga apabila saya berada di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ibu menghubungi kini sedang mengalami kejayaan pemanasan jantung dalam kehidupan kewangan anda sama ada BBM INVITE: {D8980E0B} atau anda mahu sahkan saya? Anda boleh menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga boleh menghubungi syarikat ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) melalui: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail ::: [aditya.aulia139@gmail.com]
                  [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp ::: [+ 44] 7480 729811 [Sembang Hanya]
    Nombor Telefon [+44] 7480 729811 [Panggilan Sahaja]
    BBM INVITE ::: [D8980E0B]

    BalasPadam
  6. Hari yang baik untuk orang baik dari Indonesia Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana pemberi pinjaman yang baik Anthony Yuliana Lender membantu saya dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya dengan pinjaman yang besar, nama saya Aida Ninin dari Indonesia, saya telah menjadi korban peminjam pinjaman palsu yang menjanjikan pinjaman saya tetapi saya kecewa, saya telah kehilangan Rp 20.000.000 juta ketika saya memohon Rp 800.000.000 juta saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. Perniagaan saya hancur, dan dalam proses saya kehilangan anak saya. Saya tidak dapat berdiri lagi, saya bertemu dengan seorang teman yang bernama Jerry Andi dia memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman yang baik, Anthony Yuliana Lenders yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di syarikat itu dan saya mendapat jumlah yang tepat yang saya memohon, saya mendapat jumlah pinjaman Rp 800.000.000 juta dari Anthony Yuliana Lender setelah saya membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer saya dan saya sangat senang, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Allah, semoga Allah terus memberkati Anthony Yuliana Lender saya juga akan suka menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada saudara-saudara Indonesia, bahawa jika anda memerlukan pinjaman asal dan ingin mendapatkan pinjaman cepat pada tingkat bunga 1%, cukup mendaftar ibu yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com) whatsapp hanya +13234026088 BBM PIN (E37F9BCC) Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel, (aidaninin12@gmail.com)

    BalasPadam
  7. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    BalasPadam
  8. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]


    email:::::::hafizulbin365@gmail.com

    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasPadam
  9. HALO

    Mendapatkan pinjaman menjadi lebih mudah hanya jika Anda mengajukan pinjaman dengan ONE BILLION RISING FUND

     Mereka 100% dapat diandalkan dan dapat dipercaya dan saya adalah saksi hidup dari kemurahan hati organisasi keuangan yang hebat ini.
    Anda yang sedang mencari bantuan keuangan dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan pinjaman karena terlalu banyak pemberi pinjaman palsu online menunggu siapa yang akan menjadi korban niat jahat mereka, tetapi saya memberi tahu Anda hari ini untuk tidak khawatir lagi

    Jadilah cerdas dan ajukan pinjaman dengan ONE BILLION RISING FUND karena mereka dapat membantu Anda mencapai potensi dalam hidup Anda setelah Anda memenuhi syarat dan ketentuan pinjaman mereka.

    CATATAN
    ONE BILLION RISING FUND hanya akan memberi Anda pinjaman jika tujuan peminjaman adalah sebagai berikut

    1) TINGKATKAN ARUS KAS BISNIS ANDA
    2) PERALATAN PEMBELIAN
    3) MEMBAYAR UNTUK PERLUASAN PROYEK
    4) INVENTARISASI PEMBELIAN
    5) GUNAKAN PEMBAYARAN

    Jika niat Anda untuk meminjam uang bukan dari alasan yang tercantum di atas, maka ONE BILLION RISING FUND dapat menolak permintaan pengajuan pinjaman Anda.

    ONE BILLION RISING FUND mungkin tidak memberi Anda pinjaman untuk hal-hal berikut ini

    1) Pinjaman Mobil
    2) Pinjaman Rumah
    3) Biaya Pernikahan
    4) Pinjaman Pemodelan Rumah
    5) Pinjaman Uang Sekolah
    6) Pinjaman Darurat
    7) Pinjaman Pembelian Alat
    8) Biaya Makan
    9) Beban Tunas Kendaraan
    10) Konsolidasi Hutang


    Hubungi ONE BILLION RISING FUND dan dapatkan pinjaman untuk meningkatkan pendapatan tunangan Anda dan jadilah saksi seperti saya.

    Hal termanis dalam arsip adalah ketika Anda memiliki bantuan tunangan yang dapat diandalkan untuk membantu Anda meningkatkan standar hidup dan bisnis Anda.

    Hubungi organisasi keuangan besar ini dan jadikan hidup Anda diatur oleh syarat dan ketentuan pinjaman mereka


    NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
    NOMOR TEL: +1 267 526 5352
    NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352

    BalasPadam
  10. HALO

    Mendapatkan pinjaman menjadi lebih mudah hanya jika Anda mengajukan pinjaman dengan ONE BILLION RISING FUND

     Mereka 100% dapat diandalkan dan dapat dipercaya dan saya adalah saksi hidup dari kemurahan hati organisasi keuangan yang hebat ini.
    Anda yang sedang mencari bantuan keuangan dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan pinjaman karena terlalu banyak pemberi pinjaman palsu online menunggu siapa yang akan menjadi korban niat jahat mereka, tetapi saya memberi tahu Anda hari ini untuk tidak khawatir lagi

    Jadilah cerdas dan ajukan pinjaman dengan ONE BILLION RISING FUND karena mereka dapat membantu Anda mencapai potensi dalam hidup Anda setelah Anda memenuhi syarat dan ketentuan pinjaman mereka.

    CATATAN
    ONE BILLION RISING FUND hanya akan memberi Anda pinjaman jika tujuan peminjaman adalah sebagai berikut

    1) TINGKATKAN ARUS KAS BISNIS ANDA
    2) PERALATAN PEMBELIAN
    3) MEMBAYAR UNTUK PERLUASAN PROYEK
    4) INVENTARISASI PEMBELIAN
    5) GUNAKAN PEMBAYARAN

    Jika niat Anda untuk meminjam uang bukan dari alasan yang tercantum di atas, maka ONE BILLION RISING FUND dapat menolak permintaan pengajuan pinjaman Anda.

    ONE BILLION RISING FUND mungkin tidak memberi Anda pinjaman untuk hal-hal berikut ini

    1) Pinjaman Mobil
    2) Pinjaman Rumah
    3) Biaya Pernikahan
    4) Pinjaman Pemodelan Rumah
    5) Pinjaman Uang Sekolah
    6) Pinjaman Darurat
    7) Pinjaman Pembelian Alat
    8) Biaya Makan
    9) Beban Tunas Kendaraan
    10) Konsolidasi Hutang


    Hubungi ONE BILLION RISING FUND dan dapatkan pinjaman untuk meningkatkan pendapatan tunangan Anda dan jadilah saksi seperti saya.

    Hal termanis dalam arsip adalah ketika Anda memiliki bantuan tunangan yang dapat diandalkan untuk membantu Anda meningkatkan standar hidup dan bisnis Anda.

    Hubungi organisasi keuangan besar ini dan jadikan hidup Anda diatur oleh syarat dan ketentuan pinjaman mereka


    NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
    NOMOR TEL: +1 267 526 5352
    NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352

    BalasPadam
  11. TAWARAN PERKHIDMATAN PINJAMAN, MOHON SEKARANG DAN DAPATKAN KELULUSAN TANPA STRESS ATAU BERTANGGUH.




    Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya, hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan.Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 2%, Hubungi kami melalui Whatsapp +918794792073
    mghfbibdgf@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCARI PINJAMAN
    *******************************
    1) Nama Penuh:
    2) Jantina:
    3) Amaun Pinjaman Diperlukan:
    4) Tempoh Pinjaman:
    5) Negara:
    6) Alamat Rumah:
    7) Nombor Mudah Alih:
    8) Nombor Faks:
    9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
    11) Tarikh Gaji:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Di manakah anda mendapat iklan pinjaman kami:
    mghfbibdgf@gmail.com

    BalasPadam
  12. QUICK EASY EMERGENCY URGENT LOANS LOAN OFFER EVERYONE APPLY NOW +918929509036 financialserviceoffer876@gmail.com Dr. James Eric

    BalasPadam